plural.blogg.se

Morgonhumör och frukost

Kategori: Allmänt

Hej! Hur mår ni?
Det var väll en bra inledningsfras? 
 
Morgonen är något alla människor går igenom varje dag. Man har olika rutiner på morgonen. Tänkte berätta lite om min morgon, just idag, helt vanlig torsdags morgon. Utan någon anledning.
 
Idag vaknade jag av att jag fick sms. Hade glömt att stänga av ljudet på mobilen. Och jag blir så grinig när jag blir väckt. Bara av det lilla "plupp ljudet" jag har på mobilen vaknade jag å blev sur på direkten. Förstår inte varför det är så eller har blivit så. Det var tur att jag har sängen för mig själv så att jag inte kan ta ut min grinighet på någon. Det har jag iof valt själv. 
 
Anledning till mitt dåliga morgonhumör idag är:
-Kan vara så att det är väll min enda "sovmorgon" idag och tycker att för en gånsskull så kan jag väll få sova.
-Ska jobba natt inatt så hade behövt sova länge idag och det är väll anledningen till att mitt morgonhumör är dåligt. Jag vet att jag kommer bli svintrött.
-Personen som skickade sms vet allt detta också. Så det stör mig väll lite extra bara därför.
 
Jag behöver vara ifred en stund efter att jag vaknat, gärna ta en kopp kaffe först. Frukost har aldrig varit något för mig direkt, vissa dagar har jag inga problem alls och äta frukost men de flesta dagar blir det ingen föda på bra många timmar. Bedror på hur dagen ser ut, om jag jobbar eller är ledig. Mm.. Frukost. Frukost.
 
Nu blev jag sugen på frukost, ska se vad det finns för gott. Idag blir det en riktigt frukost!
De kommer nog att bli en tekopp, med jordgubbste och honung. Med en liten mjölkskvätt i så blir det kanon!
Till det blir en vanlig hederlig smörgås med smör och ost. 
 
Senare är det dags att göra i ordning vad jag ska äta under natten. Fast det är nog inget problem för jag hinner antagligen inte äta ändå. Men brukar ta med mig lite mat till jobbet och tar med mig maten tillbaka för att jag inte hinner äta den. Kommer ta med mig lite frukt och yoghur iallafall. Frukostmeal fast på natten!
 
Med det sagt är det dags för den där frukosten.=) Ett steg i taget! 
 
Kommentera inlägget här: